RijnlandRoute
De RijnlandRoute is een nieuwe wegverbinding van Katwijk, via de A44, naar de A4 bij Leiden. De RijnlandRoute wordt aangelegd om de bereikbaarheid en verkeersdoorstroming in de regio te verbeteren en economische groei verder mogelijk te maken.
In opdracht van Comol 5 werkt Voorbij Funderingstechniek mee aan de RijnlandRoute. Comol5 is, als internationale aannemerscombinatie, verantwoordelijk voor de ombouw van knooppunt Leiden West, de bouw van de nieuwe N434 met geboorde tunnel en de aanpassingen aan de A4 en de A44.
Het werk RijnlandRoute bestaat uit:
• Verbreding van de A44 tussen Leiden-West en knooppunt (nieuw) Ommedijk
• Een nieuwe weg tussen de A44 en A4 genaamd N434 met een verdiepte liggen en een tunnel
• Nieuw knooppunt Ommedijk, A44-N434
• Aanpassing aan de N206
• Nieuw knooppunt Hofvliet A$-N434
• Aanpassing A4 tussen Zoeterwoude-Dorp en knooppunt Hofvliet
• Aanpassing aan de N206/ Europaweg en het Lammenschansplein in Leiden
De eerste bouwwerkzaamheden startte eind september 2017 en duren naar verwachting tot eind 2022.
Wat betekent dit werk voor Voorbij Funderingstechniek?
Wij voeren, samen met Dimco, al het funderingswerk uit. Dimco brengt de damwanden en beton palen aan en Voorbij verzorgt het overige funderingswerk. Hieronder een opsomming van de werkzaamheden uit te voeren door Voorbij Funderingstechniek:
• 5500+ Voton anker palen (VAP)
• 1400+ VSP/ VSP casing palen
• Leveren van 4700 prefab heipalen
• 4500 m1 gordingen en stempelramen leveren en aanbrengen
• 900 groutankers inclusief gording en ankerstoelen leveren en aanbrengen