OTR-kade

De MV-palen voor de verankering van de OTR-kade worden geïnstalleerd met een nieuwe MV-stelling die door Voorbij Funderingstechniek is ontwikkeld. De stelling heit de palen (H-profielen) onder een hoek van 45 graden in de grond. De lengtes variëren tussen de 52 en 59 meter. De MV-palen kunnen een kracht van 910 ton opnemen.

Tijdens installatie wordt vlak boven de voet van het H-profiel een groutspecie geperst waardoor het makkelijker op diepte komt. Bij het bereiken van de draagkrachtige laag wordt de druk hoog opgevoerd, zodat een sterke verbinding ontstaat met de omringende grond.

Offshore Terminal Rotterdam

Op Maasvlakte 2 bouwen Sif Group en Verbrugge International onder de naam Offshore Terminal Rotterdam een dedicated offshore terminal en een productielocatie voor monopiles. Een unieke combinatie die een belangrijke rol zal spelen in de aanleg van offshore windparken in onder meer de Noordzee.

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam realiseert de Combinatie OTR Civiel (TBI Infra (Mobilis), Dimco en Dredging International) de kademuur voor het project Offshore Terminal Rotterdam. De kade zal worden gebruikt voor het laden van funderingspalen (o.a. stalen buizen met lengtes tot 100 meter en een diameter van 10 - 12 meter) die worden gebruikt als fundatie voor de windmolenparken op de Noordzee. De funderingspalen worden geladen door zogenaamde jack-up schepen die hun poten op de havenbodem zetten en zichzelf omhoog drukken. De kademuur heeft een kerende hoogte van 30 meter.

Stuur project door